راهنمای نحوه تهویه دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای نحوه تهویه دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای نحوه تهویه دستگاه تصفیه آب خانگی

پرکاربردترین و مهمترین تجهیزات در اکثر خانوارها تجهیزات تصفیه آب خانگی است. مانند بسیاری از لوازم خانگی دیگر، این دستگاه ها نیز ممکن است دچار مشکل شوند. البته در بسیاری از موارد مدافعان معتبری برای مشکلات و ناکامی های کشور وجود دارند. در مورد دستگاه تصفیه آب می توان به تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب، روش تهویه دستگاه و تنظیم فشار هوای مخزن دستگاه تصفیه آب اشاره کرد. دستگاه تصفیه آب

یکی از تعمیرات پرکاربرد در زمینه دستگاه های تصفیه آب خانگی، هوادهی دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد. روش های مختلفی برای هوادهی دستگاه تصفیه آب وجود دارد. روش باد کردن مخزن می تواند شامل اجزای مختلفی باشد که در ادامه بیشتر به آنها پرداخته شده است.
در این مقاله سعی شده است نحوه استفاده از ابتدایی ترین روش برای تهویه دستگاه تصفیه آب خانگی به شما آموزش داده شود. دستگاه تصفیه هوا

تصفیه آب

آموزش هوادهی مخزن تصفیه آب

برای آموزش تعمیر هر وسیله ای ابتدا باید خود دستگاه و نحوه کار آن و سپس قطعات آن را بشناسید. در یک دستگاه تصفیه آب خانگی اجزای زیادی وجود دارد و از نظر عملکرد با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند.

از جمله این قطعات می توان به پمپ های آب، شیرهای برقی، لایه های مختلف فیلتر، محفظه فیلتر (مواد مختلف)، شیرهای برقی، فشارسنج های تصفیه آب و … اشاره کرد. برای آموزش نحوه تخلیه فیلتر در صورت نیاز، عملکرد هر قسمت شرح داده شده است.

اکثر مردم معتقدند که هنگام تعویض هر فیلتر در فیلتر آب، تهویه لازم است. پس از تعویض فیلتر هوای انباشته شده در این قسمت به تدریج تخلیه می شود و در بیشتر موارد نیازی به تهویه نیست.

در واقع یکی از قطعات دستگاه تصفیه آب که معمولاً نیاز به تهویه دارد، بدنه آن است. محفظه جایی است که فیلتر قرار دارد و بسته به مرحله و وضعیت تجهیزات می توان از آن برای مصارف مختلفی استفاده کرد. افت فشار آب یکی از علائم اصلی فیلتر آب است که نشان دهنده نیاز دستگاه به هوادهی است. در فیلترهای آب امروزی معمولاً دکمه مورد نیاز در پشت محفظه قرار دارد و با فشردن مکرر آن می توانید از آن دور شوید. قطعاتی که فشار آب صحیح را نشان می دهند شامل گیج فشار فیلتر آب است که به تنظیم سطح فشار صحیح دستگاه کمک می کند.

تنظیم فشار هوای مخزن دستگاه تصفیه آب پس از هوادهی از دیگر مراحل پس از هوادهی دستگاه تصفیه آب می باشد که در قسمت بعدی بیشتر توضیح داده خواهد شد. آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

نحوه تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، پس از تخلیه دستگاه تصفیه آب، فشار هوای مخزن دستگاه تصفیه آب باید به حالت استاندارد بازگردد. برای تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب باید فشار استاندارد تعیین شده توسط سازنده را بدانید. برای تنظیم این فشار کافی است دریچه مربوط به خروجی مخزن را باز کنید و اجازه دهید تمام آب موجود در آن خارج شود. پس از قطع شدن آب، تا زمانی که یک پمپ آب به انتهای دیگر مخزن آب متصل است، می توان آب مخزن آب را با فشار خارج کرد. پس از توقف جریان آب، دوباره سعی کنید هوا را به مخزن پمپ کنید.

این چرخه را تا زمانی که تمام آب مخزن تخلیه شود انجام دهید. به عنوان یک قاعده کلی، می توان گفت که مخزن شما آماده بارگیری مجدد است. استفاده از فشارسنج برای تنظیم فشار هوای مخزن تصفیه آب بهترین راه برای ایجاد آرامش خاطر است. به طور معمول، بیشتر مخازن تجهیزات با فشار حدود 5 تا 7 بار کار می کنند.

توجه داشته باشید که اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، بهتر است مسئولیت انجام این کار را به یک متخصص محول کنید. فشار زیاد یا کم هوا در مخزن فیلتر آب می تواند آسیب جدی به فیلتر آب شما وارد کند و هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.بررسی و مشخصات انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی

تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب

فشار هوای مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، فشار هوای مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی باید حدود 5 تا 7 بار باشد. این فشار گاهی اوقات بسته به ظرفیت فیلتر آب منزل و مدل آن متفاوت است. علاوه بر ذکر روش خشک کردن تجهیزات، به ایراداتی که ممکن است این مشکل را ایجاد کند، به اندازه کافی اشاره نشده است.

در بسیاری از دفترچه های راهنمای موجود در بازار به ایرادات ناشی از هوا در دستگاه اشاره شده است. یکی از نواقص دستگاه های تصفیه آب خانگی که رفع آن نیاز به پر کردن مجدد دارد، نیروی خروجی آب از شیر است. این نشان می دهد که هوای زیادی در آب مخزن وجود دارد که از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری می کند. در میان سایر عیوب که اغلب به دلیل عدم تهویه مناسب ایجاد می شود، پس از روشن شدن دستگاه، هیچ آبی توسط آخرین فیلتر تولید نمی شود. این مشکل همچنین می تواند به دلیل گیر افتادن مقداری هوا بین محفظه ها باشد که اجازه عبور آب از فیلتر را نمی دهد. یکی از دلایلی که دستگاه تصفیه آب باید تمام شود، خاموش نشدن و کار مکرر دستگاه است. این مشکل ممکن است به دلیل گیر کردن مقداری هوا در گیج فیلتر آب باشد که باعث می شود دستگاه فشار لازم برای خاموش کردن دستگاه را احساس نکند. در ضمن گاهی اوقات به دلیل تنظیم نشدن فشار هوای مخزن آب دستگاه تصفیه آب این نوع مشکل پیش می آید.نحوه عملکرد مخزن دستگاه تصفیه آب

برای خشک کردن دستگاه تصفیه آب خانگی توجه به علت مشکل ضروری است. تهویه هوا به هر دلیلی می تواند باعث فرسودگی مکرر تجهیزات شود.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts