انواع مختلف سیستم دستگاه تصفیه آب

انواع مختلف سیستم دستگاه تصفیه آب

انواع مختلف سیستم دستگاه تصفیه آب

تصفیه کننده های مبتنی بر گرانش از فناوری فشار دیفرانسیل ساده استفاده می کنند. آب از محفظه بالایی به محفظه پایینی حرکت می کند، در محفظه پایین چندین فیلتر (فیلتر) وجود دارد، مانند بیوسیدها برای از بین بردن باکتری ها و ویروس ها، میکروالیاف برای فیلتر ذرات گرد و غبار و نمک های محلول در آب، برخی از شرکت ها از فیلترهای UF استفاده می کنند. . همچنین از نمک بسیار ریز برای تصفیه آب استفاده می کنند.دستگاه تصفیه آب

تصفیه کننده های مبتنی بر جاذبه

مزیت
آنها برای پالایش نیازی به برق ندارند.
کم هزینه
ظرفیت ذخیره آب بالاتر در حدود 7-20 لیتر
هزینه های پالایشگاه کم است و بنابراین نگهداری آن آسان است
قابل حمل و استفاده آسان. اگر به پیاده روی بروید، این تصفیه کننده ها به راحتی تکان داده می شوند.

معایب
فقط برای TDS پایین.
توانایی کشتن موجودات بیگانه بیوتیک و میکروسکوپی (میکرو ارگانیسم ها) را ندارد.
این تصفیه کننده توانایی تصفیه فلزات سنگین مانند آرسنیک و نیترات جیوه را ندارد.

دستگاه تصفیه آب RO (اسمز معکوس)

دستگاه های تصفیه آب RO از فناوری اسمز معکوس استفاده می کنند که در آن آب تحت فشار از یک غشای نیمه تراوا برای حذف فلزات سنگین مانند آرسنیک، فلوراید، نیترات، جیوه و سایر ناخالصی های محلول عبور می کند. دستگاه های تصفیه آب RO عمدتاً در منازل و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از بهترین دستگاه های تصفیه آب موجود می باشند. تعریف دستگاه تصفیه آب
مزیت
مناسب برای آب با مقدار TDS بالا مانند 2000-500 ppm.
آب نمک را شیرین می کند یا اگر منبع آب سخت یا آب چاه باشد، سختی آن را کاهش می دهد.
بسته به فناوری غشاء و ظرفیت ذخیره سازی، قیمت ها از 12000 تا 5000 روپیه متغیر است.
PH آب را تنظیم می کند و قابلیت کاهش TDS آب را دارد و آن را در اندازه استاندارد 70 تا 120 تنظیم می کند.
معایب
دستگاه تصفیه آب RO برای تصفیه آب نیاز به برق دارد البته لازم به ذکر است که تنها برق آن 24 ولت است.
این تصفیه کننده ها مقدار کمی آب را در طول فرآیند تصفیه هدر می دهند.

سیستم دستگاه تصفیه آب
فیلتر آب UV

دستگاه های تصفیه UV از فناوری تصفیه UV برای تصفیه آب استفاده می کنند. این تصفیه کننده ها از اشعه UV برای از بین بردن میکروب ها، باکتری ها و ویروس ها استفاده می کنند. در این تصفیه‌کننده‌ها، آب با نور فرابنفش تابش می‌شود و میکروب‌ها را از بین می‌برد و آب را از ویروس‌هایی که باعث بیماری‌هایی مانند وبا، اسهال خونی و حصبه می‌شوند، آزاد می‌کند. این تصفیه کننده ها نمک های محلول را که برای بدن مهم هستند حذف نمی کنند و همچنین طبیعت آب را اسیدی می کنند.
مزیت
آنها ویروس ها، باکتری ها و میکروب ها را از آب حذف می کنند.
از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود، بنابراین طعم آب را تغییر نمی دهد.عوامل موثر بر کیفیت آب دستگاه تصفیه آب

مزیت
نیاز به نگهداری کمتری دارد.
معایب
برای تصفیه آب نیاز به برق دارد.
ناخالصی های محلول مانند فلوراید، آرسنیک، سرب و نیترات ها و نیتریت ها را از آب پاک نمی کند.

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون

دستگاه های تصفیه آب اولترافیلتراسیون از غشاهای اولترافیلتراسیون برای تصفیه آب استفاده می کنند. در مقایسه با غشاهای RO، غشاهای تصفیه UF دارای اندازه منافذ کمی بزرگتر هستند. این تصفیه‌کننده‌ها آب حاوی باکتری، میکروب و کثیفی را تمیز می‌کنند، اما نمک‌های محلول دیگر از غشای UF عبور می‌کنند. سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند؟
مزیت
آنها برای تصفیه آب نیازی به برق ندارند.
آنها بهترین انتخاب برای حذف انواع میکروارگانیسم ها و ناخالصی ها از آب کدر هستند.
دوام بالا و نگهداری کم.
معایب
فیلترهای آب اولترافیلتراسیون به اندازه فیلترهای آب کارآمد نیستند زیرا منافذ آنها کمی بزرگتر است و نمی تواند مواد جامد و نمک حل شده در آب را نگه دارد. این دستگاه تصفیه آب برای آب هایی با سطح TDS پایین حاوی ناخالصی های سمی محلول مانند فلزات سنگین مناسب نیست و نمی تواند PH آب را تنظیم کند و سختی آب را کاهش دهد.
اگر منبع آب شما سطح TDS بالایی دارد، باید از فیلتر آب RO استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

فیلترهای آب خانگی با اسمز معکوس از غشایی استفاده می کنند که طیف وسیعی از آلاینده ها را حذف می کند. مشکل این نوع فیلتر آب این است که علاوه بر آلاینده ها، بسیاری از مواد معدنی و مواد مفید را از آب تصفیه می کند. اگرچه این دستگاه تصفیه آب دارای اثر تصفیه آب خوبی است، اما دو عیب عمده دارد. اول اینکه مواد معدنی را از آب خارج می کند و دوم اینکه برای کار کردن به فشار آب زیادی نیاز دارد.

دستگاه آب مقطر

این دستگاه ها همچنین نوعی فیلتر آب خانگی هستند که آب را به بخار تبدیل می کنند و در این فرآیند تعداد زیادی از باکتری ها و آلاینده ها را از بین می برند. این دستگاه در حالی که اقلام حجیم، باکتری ها و اکثر آلاینده های آب را از بین می برد، مواد معدنی ضروری را نیز حذف می کند و البته گرانتر است و برق زیادی مصرف می کند. علاوه بر این به مرور زمان باعث کمبود مواد معدنی در بدن خواهد شد.

دستگاه تصفیه آب با فیلتر کربن

این دستگاه به عنوان بهترین قاتل موارد شیمیایی شناخته می شود. به حجم زیادی نیاز دارد، اما به آب بسیار کمی نیاز دارد و نیازی به برق ندارد. این واحد قیمت مناسبی دارد و احتمالا یکی از بهترین واحدهای تصفیه آب خانگی است و حتی می تواند آب رودخانه را به آب آشامیدنی تبدیل کند. المنت فیلتر این دستگاه تصفیه آب به دفعات کمتر نیاز به تعویض دارد و البته قطعات و عناصر فیلتر این نوع تجهیزات کم و گران هستند.

دستگاه تصفیه آب فیلتری چند مرحله ای خانگی

پس از سال ها تحقیق و پژوهش با استفاده از مزایا و معایب دستگاه های تصفیه آب فوق، قادریم دستگاه تصفیه آب خانگی با فیلتر چند مرحله ای را تولید کرده و با فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب در دسترس همگان قرار دهیم. این دستگاه در 14 مرحله آب را تصفیه می کند و در حین عبور از فیلتر تعبیه شده، مواد معدنی ضروری را به آب اضافه می کند. این فیلتر آب از فیلترهای 5 میکرونی داخلی بهره می برد.

فیلتر کربن و فیلتر غشایی معکوس، علاوه بر این، این دستگاه تصفیه آب دارای دستگاه تصفیه آب یونیزاسیون هیبریدی، بازسازی هومیوپاتی، مخزن آب، ساطع کننده نور، برنامه ریزی مجدد، برنامه ریزی مجدد مادون قرمز، یونیزاسیون، افزودن مواد معدنی مورد نیاز می باشد. این فیلتر آب خانگی قابلیت حذف فلوراید، سرب، کلر، کروم، نیترات، آفت کش ها، باقی مانده های دارو، بیماری های منتقله از راه آب و غیره را دارد.دستگاه تصفیه آب آکوآ اسپرینگ مدل RO SF5660 به همراه فیلتر تصفیه آب

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts