چقدر طول می کشد تا یک مخزن دستگاه تصفیه آب پر شود؟

چقدر طول می کشد تا یک مخزن دستگاه تصفیه آب پر شود؟

چقدر طول می کشد تا یک مخزن دستگاه تصفیه آب پر شود؟

نگهداری از دستگاه تصفیه آب یکی از مواردی است که برای افزایش طول عمر دستگاه تصفیه آب خانگی باید به آن توجه شود. در ادامه تهویه مخزن آب تمیز، عیب یابی دستگاه تصفیه آب، نوع منبع آب تمیز و مخزن آب تمیز خانگی را بررسی و توضیح خواهیم داد. در سال های اخیر به دلیل آلودگی آب آشامیدنی، دستگاه های تصفیه آب خانگی به یکی از ملزومات هر خانواری تبدیل شده است. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها دستگاه های تصفیه آب خانگی را خریداری کرده اند. دستگاه تصفیه آب

همانطور که می دانید هر دستگاه تصفیه آب دارای مخزن آب برای ذخیره آب تصفیه شده توسط دستگاه می باشد. از آنجایی که دستگاه های تصفیه آب به کندی آب را تصفیه می کنند، هر دستگاه به مخزن آب یا منبع آب نیاز دارد. آب را در دستگاه ذخیره کنید. و در مواقعی که نیاز به استفاده از آب خالص دارید، می توانید از شیر آب متصل به مخزن آب تمیز خانگی استفاده کنید. اگر دستگاه تصفیه آب دارای مخزن تصفیه آب خانگی نباشد، تصفیه یک لیتر آب حدود 5 دقیقه زمان می برد.قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

نصب دستگاه تصفیه آب

نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی باید دستورالعمل ها و مراحلی را دنبال کند که تمامی این مراحل باید توسط متخصص نصب کننده دستگاه تصفیه آب خانگی انجام شود.

ابتدا ابزار و لوازم مورد نیاز برای نصب دستگاه را آماده کنید تا در مراحل نصب دچار مشکل نشوید.
قبل از شروع کار نصب، مطمئن شوید که شیرهای ورودی آب ساختمان را بسته اید.
قبل از نصب دستگاه، تمام اتصالات آن را با تفلون بپیچید تا بعداً نشت نکند.
سپس یک سه راهی را در کانال شیر آب سرد زیر سینک وصل کنید و دوباره آن را در تفلون بپیچید تا از نشتی آن مطمئن شوید.
در این مرحله شیر ورودی آب شیر را به فیلتر آب به سه راهی که زیر ماشین ظرفشویی نصب کرده اید، دوباره با تفلون وصل کنید.
مراقب باشید فاضلاب یا به اصطلاح فاضلاب را از دستگاه تصفیه آب که شلنگ آن به لوله فاضلاب زیر ماشین ظرفشویی متصل می شود، خارج کنید. برای این کار ابتدا سوراخی در مسیر لوله فاضلاب ایجاد کنید و با مته و چسب آن را ببندید و سفت کنید و در نهایت بست های مخصوص را وصل کنید.
در مرحله بعد با انتخاب محل مناسب برای شیر فیلتر آب روی سینک، به کمک مته مورد نیاز آن را سوراخ کرده و شیر را در جای خود محکم کنید. پس از اتصال شیلنگ اتصال بین مخزن تصفیه آب خانگی و شیر آب، می توان دستگاه تصفیه آب را نصب کرد.
معمولاً دستگاه تصفیه آب در کابینت زیر ماشین ظرفشویی نصب می شود. توجه داشته باشید که اگر می خواهید از پیچ برای اتصال دستگاه تصفیه آب به دیوار کابینت استفاده کنید، باید فاصله بیش از 5 سانتی متر از پایین کابینت را در نظر بگیرید.
قبل از قرار دادن مخزن آب تمیز خانگی، مهره هایی که باید روی مخزن آب وصل شوند با تفلون آب بندی می شوند و شیر ورودی آب به مخزن آب تمیز خانگی متصل می شود. هنگام نصب شیر روی مخزن از آچار استفاده نکنید.
درپوش های پلاستیکی فیلتر کربن و فیلتر فیبر را بردارید و آنها را در محفظه های مربوطه قرار دهید.
هنگام اتصال محفظه فیلتر ابتدا آن را با دست وصل کنید و سپس با آچار مخصوص فیلتر آن را سفت کنید.
در قسمت بعدی محفظه ممبران را باز کرده و ممبران را داخل محفظه قرار داده و محفظه را ببندید. مراقب باشید که برای قرار دادن آن در محفظه به غشا فشار وارد نکنید.
باید کابل را از سمتی که دریچه لاستیکی قرار دارد وارد محفظه کنید.
در نهایت درب محفظه ممبران را با دقت ببندید. در مراحل پایانی نصب فیلتر آب منزل خود می توانید شیلنگ ورودی آب و لوله کشی را به ممبران وصل کنید.
پس از نصب قطعات دستگاه تصفیه آب، شیلنگ های آن را در این مرحله وصل می کنیم.
ابتدا شیلنگ ورودی آب اصلی را از ورودی آب به واحد وصل می کنیم.
اکنون شیلنگ خروجی آب کثیف یا فاضلاب را به اتصالی که قبلاً به تخلیه زیر ماشین ظرفشویی وصل کرده اید وصل کنید.
حال بسته به نوع تجهیزات و تعداد مراحل تصفیه در تجهیزات تصفیه آب، با توجه به فاصله مورد نیاز، از خروجی محفظه فیلتر کربن و تجهیزات تصفیه 6 مرحله ای، از محفظه خروجی فیلتر معدنی تا شیر نصب شده روی سینک را برش داده و وصل می کنیم.
در مرحله بعد، شیلنگی را به اندازه فاصله بین سه راهی که فیلتر کربنی شروع می شود و شیر خاموشی که روی مخزن آب خانگی قرار دارد، ببرید و وصل کنید.
اکنون، با رفتن کامل روی دستگاه، مطمئن شوید که تمام قطعات به درستی نصب و متصل شده اند.
شیر ورودی آب دستگاه تصفیه آب خانگی را ببندید. و فشار هوای داخل مخزن تجهیزات را بررسی کنید.
شلنگ را در ورودی محفظه غشایی آزاد بگذارید یا آن را در یک ظرف قرار دهید.
شیر ورودی آب به ساختمان را باز کرده و دو شاخه دستگاه را به برق وصل کرده و منتظر بمانید تا دستگاه آب را پمپاژ کند.
هنگامی که آب از شیلنگ متصل به محفظه ممبران شروع به جاری شدن کرد، دوباره آب را خاموش کنید و شیلنگ را در جای خود، ورودی تجهیزات وصل کنید و دوباره ورودی آب ساختمان را روشن کنید.
در این مرحله شیر ورودی آب مخزن آب تمیز خانگی باز می شود. اجازه دهید دستگاه کار کند تا مخزن آب آن کاملاً پر شود. در این مرحله، تمام شیلنگ های دستگاه را بررسی کنید تا از عدم نشتی مطمئن شوید.
وقتی مخزن آب تمیز خانگی کاملاً پر شد، شیر تصفیه آب روی سینک را باز کنید تا آب مخزن کاملاً خالی شود. پس از تخلیه کامل مخزن آب تمیز خانگی، اجازه دهید دوباره کاملاً پر شود

نصب دستگاه تصفیه آب

انواع مخازن تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از قطعات کاربردی در دستگاه تصفیه آب می باشد. از آنجایی که میزان تصفیه آب تجهیزات تصفیه آب کم است، این تجهیزات به دلیل روش تصفیه آب به نام اسمز معکوس به مخزن تصفیه آب نیاز دارند. اگر مستقیماً از آب خالص شیر دستگاه تصفیه آب بدون مخزن آب استفاده کنید، پر کردن ظرف یک لیتری بیش از 5 دقیقه طول می کشد. برای این منظور هر دستگاه دارای مخزن آب تمیز خانگی می باشد. آب تصفیه شده را در مخزن ذخیره کنید. زمانی که از آب تصفیه شده از مخزن استفاده می کنید، پر کردن ظرف یک لیتری کمتر از یک دقیقه طول می کشد.
دستگاه های تصفیه آب خانگی در انواع، اندازه ها و مواد مختلف تولید می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز خود و نوع استفاده از دستگاه تصفیه آب، آنها را انتخاب یا تعویض کنید. دستگاه های تصفیه آب خانگی در انواع، اندازه ها و مواد مختلف تولید می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز خود و نوع استفاده از دستگاه تصفیه آب، آنها را انتخاب یا تعویض کنید. ظاهر دستگاه تصفیه آب خانگی به طور کلی استوانه ای است، مانند یک قطب کوچک بامبو. این نوع مخزن از دو قسمت مجزا تشکیل شده است که به یکدیگر آب بندی می شوند، معمولاً با یک لوله هوا در داخل مخزن که از فشار هوا برای کشیدن آب داخل مخزن به بیرون استفاده می کند. در برخی از مدل های فیلتر آب خانگی، لوله حاوی آب است که توسط هوای فشرده احاطه شده است.

مخازن در مواد مختلف مانند فلز (فولاد ضد زنگ) و پلاستیک (شفاف و مات) موجود هستند. در برخی از مخازن، لایه داخلی از فلز فولادی و لایه بیرونی از پلاستیک ساخته شده است. در هر نوع مخزن، لایه داخلی باید ضد باکتری و مقاوم در برابر جلبک باشد. به جز برخی از تانک ها، یک پایه پشتیبانی وجود دارد که به تنهایی می ایستد یا روی خود مخزن قرار می گیرد.

زمان پر کردن منابع

هر مخزن فیلتر آب خانگی بسته به ظرفیت مخزن دستگاه، تقریباً 30 تا 35 دقیقه طول می کشد تا کاملاً پر شود. اما اگر مخزن آب شما کاملا خالی نباشد، مخزن فیلتر آب در زمان کمتری پر می شود.دلیل فشار کم آب در دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

لازم به ذکر است که اگر بیش از 45 دقیقه طول بکشد تا مخزن تصفیه آب خانگی با آب پر شود، ممکن است سایر اجزای تصفیه آب مانند ممبران یا پمپ آب تجهیزات مشکل داشته باشند. در صورت وجود مشکل در ممبران باید توسط تکنسین های مجرب در زمینه تعمیر و نگهداری تجهیزات تصفیه آب بررسی و تشخیص داده شود. در برخی موارد، اگر زمان پر شدن آب مخزن آب تجهیزات به 60 دقیقه یا بیشتر از 90 دقیقه برسد، به این معنی است که مخزن آب تمیز خانگی مشکل دارد.
داخل مخزن دستگاه تصفیه آب یک لوله وجود دارد، در صورتی که هوای داخل لوله کمتر از حد تعیین شده باشد، لوله باید توسط پرسنل تعمیرات دستگاه تصفیه آب باد شود. در صورتی که کاهش هوای لوله به دلیل پارگی آن باشد، به دلیل آب بندی مخزن آب دستگاه تصفیه آب خانگی، باید مخزن آب دستگاه تعویض شود.

دلایلی که چرا مخازن آب تمیز خانگی آب اضافه نمی کنند

همانطور که می دانیم استفاده بیش از حد، برخورد غیر اصولی و نگهداری نادرست دستگاه های تصفیه آب در دراز مدت منجر به مشکلات تجهیزات می شود. در این صورت مخزن فیلتر پر نمی شود و یا با افت فشار آب مواجه خواهید شد. در ادامه به بررسی دلایل پر نشدن مخزن آب دستگاه تصفیه آب خانگی و یا افت فشار می پردازیم.

دلایل افت فشار آب در مخزن تصفیه آب:

مشکلات اتصال به مرور زمان ایجاد می شود.
فشار هوای مخزن را کاهش دهید.
در مخزن دستگاه سوراخ کنید.
سوپاپ سوزن مخزن روغن آسیب دیده است.
دو دلیل اصلی برای کم پر شدن مخزن واحد تصفیه وجود دارد: آسیب دیافراگم یا لوله مخزن و هوای ناکافی در مخزن. اگر دیافراگم یا لوله های مخزن سوراخ یا پاره شود، آب تصفیه شده می تواند به قسمت هوای فشرده نفوذ کند. برای بررسی پارگی لوله، می توانید شیر سوزنی مخزن را فشار دهید که برای تنظیم هوای مخزن نصب شده است. اگر آب از شیر خارج شود، لوله مخزن ترک خورده یا سوراخ شده است، در این صورت باید مخزن را با یک مخزن جدید تعویض کنید.

برای بررسی کم یا زیاد بودن فشار هوای مخزن می توانید از فشار آب خارج شده از شیر تصفیه آب استفاده کنید. اگر فشار آب کم باشد اما در مخزن آب وجود داشته باشد به این معنی است که فشار هوای مخزن آب کم است و با تنظیم فشار هوای مخزن آب مشکل حل می شود.

مخزن تصفیه آب
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts