راهنمای تعویض و نگهداری پمپ تصفیه آب خانگی

راهنمای تعویض و نگهداری پمپ تصفیه آب خانگی

راهنمای تعویض و نگهداری پمپ تصفیه آب خانگی

امروزه دستگاه های تصفیه آب خانگی به یکی از اجزای ضروری در هر خانه و آشپزخانه ای تبدیل شده اند. از آن زمان، نگرانی برای آب سالم رنگارنگ تر و از فردی به فرد دیگر متفاوت شده است. بسیاری از افراد برای حفظ و ارتقای سطح سلامت خود و خانواده خود استاندارد لازم برای آب آشامیدنی را دارند و در این راستا از ابزارهای مختلفی استفاده می کنند که پس از تحقیقات و بررسی های لازم پس از مشورت با کارشناسان بهترین راه حل را پیدا می کنند. آنها انتخاب می کنند. دستگاه تصفیه آب

یکی از بهترین راه حل ها فیلتر آب خانگی است. البته این دستگاه نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است مشکلاتی داشته باشد که شناسایی و رفع آنها نیاز به مشاوره تخصصی یا تحقیق در این زمینه دارد. اگر فیلتر آب منزل شما خراب شد و نیاز به تعمیر پمپ فیلتر آب منزل دارید، می توانید برای تعمیر یا تعویض پمپ تصفیه آب از آموزش یا کمک تکنسین بهره مند شوید. در خرید پمپ آب خانگی باید دقت لازم را به عمل آورید همچنین از انجام صحیح و کامل اقداماتی مانند مشاوره و تحقیق مطمئن شوید

علل خرابی و تشخیص پمپ آب تصفیه شده

یکی از مهمترین اجزای تجهیزات تصفیه آب، پمپ تصفیه آب است که به آب پرفشار اجازه می دهد تا وارد یکی از مهمترین فیلترهای تجهیزات – فیلتر ممبران شود. این قسمت از دستگاه شما ممکن است دچار اختلال شود و مشکلاتی مانند موارد زیر ایجاد کند:

اگر پمپ آب به دلیل سوختن ترانسفورماتور تجهیزات کار نمی کند، لطفاً قبل از تعویض پمپ آب تمیز، ترانسفورماتور تجهیزات را بررسی کنید.

همچنین ممکن است مشکل پمپ به دلیل خرابی کلید قطع برق فشار قوی و پایین باشد.برای تشخیص این مشکل کلید را از مدار خارج کنید.اگر پمپ در این حالت کار کرد مشکل از کلید و این قطعه نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. مشکل ممکن است به دلیل فشار آب باشد و باید برطرف شود. اگر پس از بررسی و اصلاح تغییری ایجاد نشد و تعمیر پمپ تصفیه آب خانگی بی فایده بود، پمپ تصفیه آب باید تعویض شود.
ممکن است پمپ آب کار کند اما آب خالصی خارج نشود در این صورت ممکن است چندین قسمت از تجهیزات مشکل داشته باشد که باید بررسی شود. این امکان وجود دارد که غشای #10 ro یا آرنج مسدود شده باشد. همچنین ممکن است قسمت دیافراگمی پمپ از کار بیفتد. در این صورت شیر اختلاط آب تجهیزات را چک کنید ممکن است شیر باز باشد و مشکلی پیش آمده باشد. اگر ایراد در یکی از قطعات فوق است، باید این قطعات را تعویض کنید یا پمپ آب خانگی بخرید و پمپ آب تمیز را تعویض کنید.قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب شهری

اگر پمپ آب همچنان روشن و خاموش می شود باید فشار آب ورودی یا فیلتر و سایر قسمت ها را بررسی کنید و اگر مشکل از این قطعات است باید با تعمیر مشکل فشار آب یا تعویض فیلتر مشکل تجهیزات را برطرف کنید. . سوئیچ فشار قوی و کلید ولتاژ پایین در صورتی که بعد از تست خرابی معیوب باشند باید تعویض شوند.

نگهداری پمپ تصفیه آب

فشار پمپ تصفیه آب خانگی

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، فشار پمپ آب تمیز یکی از مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، زیرا این موضوع به طور مستقیم بر عملکرد و کارایی تجهیزات تأثیر می گذارد. در دستگاه تصفیه آب لازم است آب فشار بالا و مناسبی برای عبور از فیلتر ممبران برای فرآیند تصفیه داشته باشد و در صورت کم بودن فشار، آب از فیلتر عبور نمی کند و تجهیزات کار نمی کنند.آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

برای این کار از یک پمپ در دستگاه تصفیه آب برای افزایش فشار آب استفاده می شود. این پمپ آب را با فشار مناسب از فیلتر عبور داده و به نتیجه دلخواه می رسد. هرچه فشار بیشتر باشد، دستگاه کارآمدتر است. البته توجه داشته باشید که این فشار نباید از مقدار استاندارد بیشتر باشد زیرا باعث آسیب و پارگی غشای پوشش و آسیب می شود. به تجهیزاتی که برای تولید فشار صحیح آب استفاده می شود توجه کنید، به دلیل ناآگاهی و عدم دقت از تجهیزات غیر استاندارد استفاده نکنید تا آسیبی وارد نشود.

قیمت کلگی پمپ تصفیه آب

در برخی موارد، شرایطی وجود دارد که نیاز به تعویض هد پمپ تصفیه آب دارد، مانند نشتی هد پمپ تصفیه آب، یا زمانی که فشار کمتر از حداقل فشار ممکن، یعنی 50 psi است. همچنین زمانی که قطعه بسیار پر سر و صدا است و راه حل هایی مانند بستن پیچ های روی آن باعث کاهش صدا نمی شود. توجه داشته باشید که در صورت از کار افتادن این قطعه، سر پمپ فیلتر آب باید در اسرع وقت تعویض شود، زیرا نشت آب به داخل موتور باعث آسیب بیشتر شده و هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.
برای تعویض پمپ، تمام اتصالات پمپ را جدا کرده و پمپ را خارج کنید، سپس با بازکردن پیچ پمپ، پمپ را از موتور خارج کنید. توجه داشته باشید که فقط پیچ های کلاچ را باز کنید و بقیه پیچ ها را به حال خود رها کنید.مرحله بعدی این است که کلاچ را با کلاچ جدید تعویض کنید و از سرجای آن مطمئن شوید و پیچ ها را محکم کنید و سپس موتور را در آن نصب کنید. محل. دستگاه اصلی خود را قرار دهید و اتصالات را وصل کنید. اگر بعد از روشن کردن موتور صدایی شنیدید، پیچ ها را بررسی کنید و در صورت شل بودن دوباره آنها را ببندید.

قیمت این محصول در برندهای مختلف متفاوت است اما می توان گفت که قیمت این قطعه بین 900 تا 200 هزار تومان است.

قیمت پمپ آب خانگی و تعویض

پمپ تصفیه آب خانگی یکی از مهمترین قطعات تجهیزات است و در صورت خرابی باید در اسرع وقت تعویض یا تعمیر شود. در صورت وجود مشکل در پمپ، پمپ آب خانگی باید تعویض شود تا آب با فشار صحیح پمپ شود و دستگاه به درستی کار کند.

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts