آب دستگاه تصفیه آب چه ویژگی هایی دارد؟

آب دستگاه تصفیه آب چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های آب دستگاه تصفیه آب

آب دستگاه تصفیه آب چه ویژگی هایی دارد؟ تصفیه آب و اهمیت آن برای سلامت انسان موضوعی است که همه می دانند. آبی که در فرآیند تصفیه آب از طریق شبکه بزرگ لوله‌ها و تاسیسات تصفیه آب صنعتی به دست ما می‌رسد، گاهی اوقات کیفیت مورد انتظار را ندارد و هنوز آلاینده‌های زیادی در آب باقی می‌ماند. در این صورت می توانید از دستگاه تصفیه آب خانگی برای نوشیدن آب تمیز و خالص استفاده کنید.

با نصب این دستگاه در هر منطقه ای می توانید از سلامت آب آشامیدنی اطمینان حاصل کنید. در این مقاله به این می پردازیم که دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار می کند، به معایب آب آلوده و مزایای خرید دستگاه تصفیه آب می پردازیم.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

در چرخه طبیعت به دلیل ساختارهای مولکولی مختلف، آب بسیاری از مواد را در خود حل می کند و آلاینده های زیادی نیز وارد آن می شود. بخش زیادی از این مواد توسط تصفیه خانه شسته و جدا می شوند، اما برخی از این ذرات آلاینده به دلیل حجم بالای آب حذف نمی شوند و لوله های قدیمی و فرسوده نیز مواد مضر را وارد آب می کنند. آب لوله کشی اغلب بی کیفیت است و نوشیدن آن خطرات زیادی را برای ما به همراه دارد.

دستگاه تصفیه آب از طریق فیلتر مخصوص خود تمامی مواد و مواد مضر موجود در آب مانند رسوبات، مواد شیمیایی، کلر و میکروارگانیسم ها را فیلتر و تصفیه می کند و طعم، بو و رنگ آب را بهتر می کند. فیلترهای کربن و فیلترهای اسمز معکوس رایج ترین فیلترهای آب هستند، هنگام خرید از وجود این فیلترها در دستگاه اطمینان حاصل کنید. اکثر دستگاه های تصفیه آب معتبر دارای سیستم اسمز معکوس هستند که دارای 6 تا 8 فیلتر می باشد. هر چه درجه های تصفیه آب بیشتر باشد، کیفیت پساب بهتر است.

در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس مراحل فیلتر تصفیه آب به شرح زیر است: ابتدا رسوبات و مواد جامد آب یعنی پروپیلن از طریق فیلتر مرحله اول حذف می شوند. سپس در مرحله دوم و سوم فیلترهای تونر و کربن بلاک مواد شیمیایی و کلر آب حذف شده و طعم و رنگ آب تا حد زیادی بهبود می یابد. در مرحله چهارم فیلتر غشایی کلیه املاح آب، نیترات ها، فلزات سنگین و مواد معدنی اضافی را به دلیل وجود منافذ بسیار ریز به قطر 0001/0 میکرون فیلتر می کند. در این مرحله است که سختی آب بسیار کم است.

فیلتر مرحله پنجم، کربن خطی آب ورودی به مخزن، آب را شکل می دهد و آب کاملا شفاف، رنگ شفاف و طعم مطبوع خواهد بود. در این مرحله سختی آب بسیار کم است زیرا مواد معدنی را از طریق غشاء از دست داده است. فیلتر معدنی متشکل از سنگ های معدنی در مرحله ششم قرار می گیرد به طوری که آب عبوری از آن مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم را در خود حل کرده و سختی آن افزایش می یابد.

در بازار دو نوع دستگاه تصفیه آب زیر پیشخوانی و رومیزی وجود دارد که زیر پیشخوانی طرفداران بیشتری دارد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و تصفیه آسا می تواند معتبرترین برندهای موجود در بازار را در اختیار شما قرار دهد. این دستگاه ها کیفیت تصفیه آب بهتری دارند و هزینه تعمیر و تعویض فیلترها بسیار کمتر است. پس از مدتی فیلتر تصفیه آب به دلیل اشباع شدن مواد و حلال ها از کار می افتد و باید فیلتر جدید تعویض شود. بنابراین تعویض فیلتر آب یکی از مهم ترین موارد نگهداری تجهیزات است که می تواند عمر مفید تجهیزات را بدون آسیب رساندن به تجهیزات و پمپ های آن افزایش دهد و آب خروجی همیشه با کیفیت خواهد بود.

آلاینده های آب و حذف آنها توسط دستگاه تصفیه آب

آلودگی آب یکی از مهم ترین معضلات و معضلات در تمام دنیاست و بسیاری از مرگ و میرها در دنیا ناشی از نوشیدن آب های آلوده است. آلاینده های آب از مواد، عوامل فیزیکی و مواد معدنی تشکیل شده اند. آفت کش ها و آفت کش ها، فاضلاب صنایع غذایی، فرآورده های نفتی و شوینده ها آلاینده های آلی آب هستند و کودها و فاضلاب های صنعتی، فلزات سنگین و نمک ها آلاینده های غیر آلی آب هستند.

علاوه بر این مواد، فعالیت های انسانی، ویروس ها و باکتری ها از دیگر منابع آلودگی آب هستند. نیترات ها یکی از رایج ترین موادی هستند که از طریق فعالیت های کشاورزی وارد آب های زیرزمینی می شوند. این ماده مضر به ویژه برای کودکان خطرناک است و باعث کاهش انتقال اکسیژن در خون آنها می شود و باعث ایجاد سندرم نوزاد آبی می شود، وضعیتی که در آن پوست آبی می شود. وجود بیش از حد مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم می تواند باعث مشکلات کلیوی و قلبی شود، در حالی که فلوراید اضافی نیز برای بدن مضر است. این ماده می تواند رشد مغز، درد مفاصل و استخوان و پوسیدگی دندان را در کودکان کاهش دهد.

یکی دیگر از مشکلات عمده آب لوله کشی کلر است که توسط تصفیه خانه ها به آب اضافه شده و در آن باقی می ماند. این ماده فقط میکروب های موجود در آب را از بین می برد و به عنوان یک ماده سمی در آب باقی می ماند و باعث مشکلات تنفسی و کلیوی می شود. علاوه بر این، پوسیدگی لوله های قدیمی می تواند میکروارگانیسم های زیادی را وارد کند و آلودگی آب را دو برابر کند. به همین دلیل حتی اگر تصفیه خانه تمام مواد مضر را از آب خارج کند، باز هم کلر و رسوب در لوله ها وجود دارد.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی (4)

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

آب خالص فواید زیادی برای سلامت انسان دارد. انتخاب و تهیه بهترین دستگاه تصفیه آب می تواند آبی لذیذ و دلپذیر با انواع خواص معدنی را در اختیار ما قرار دهد. با این دستگاه می توان تا حد زیادی از بیماری های گوارشی، پوستی، کلیوی و سیستم عصبی ناشی از نوشیدن آب آلوده جلوگیری کرد. کلر در تاسیسات تصفیه آب شهری برای ضدعفونی و کرم زدایی آب که یکی از عوامل ایجاد کننده است، استفاده می شود. آب لوله کشی است و باید فیلتر شود.

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

دستگاه های تصفیه آب با فیلترهای مخصوص می توانند کلر و هر ماده شیمیایی دیگر را از آب حذف کنند. فرسودگی زیرساخت ها و سیستم های لوله کشی نیز رسوبات زیادی را به همراه دارد و خطر ورود باکتری ها به بدن را افزایش می دهد. در بسیاری از مناطقی که آب کلر نمی شود و توسط تانکرها و چاه های خانگی تامین می شود، می توان از دستگاه های تصفیه آب UV استفاده کرد. این دستگاه با فیلتر UV UV به راحتی تا 99 درصد میکروب ها و باکتری های موجود در آب را از بین می برد.

به علاوه، با یک دستگاه تصفیه آب خانگی، دیگر نیازی به جوشاندن آب برای از بین بردن باکتری های آن ندارید. آب تصفیه شده توسط این دستگاه برای آشامیدن و پخت و پز و بدون هیچ گونه مواد بیماری زا کاملاً مناسب است. یکی از معایب آب لوله کشی مزه و بوی بد آن است که ناشی از مواد شیمیایی و املاح آب است. با یک دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید طعم آب خود را بهبود بخشید و رنگ آن را شفاف تر کنید. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را مطالعه کنید.

با این دستگاه می توانید از مزایای آب قلیایی نیز بهره مند شوید. تصفیه کننده های قلیایی آنتی اکسیدان های زیادی به آب می دهند. آب یونیزه شده همچنین خون را قلیایی می کند و از رشد و تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند. نوشیدن آب قلیایی می تواند از دیابت و پوکی استخوان جلوگیری کند، به حفظ یا کاهش وزن کمک کند و از خشکی پوست و ریزش مو جلوگیری کند.

در نهایت باید بگوییم که صرفه جویی در هزینه یکی از مهمترین مزیت های خرید دستگاه تصفیه آب خانگی است. خرید این دستگاه برای شما بسیار مقرون به صرفه تر از خرید چندین بطری آب معدنی در روز با قیمت های بالا و افزایش خطرات زیست محیطی با نوشیدن آن است. شاید در ابتدا هزینه نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب کمی بالا به نظر برسد اما با توجه به مزایای استفاده از دستگاه، هزینه خرید آن کاملا منطقی و ضروری به نظر می رسد. به همین دلیل خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی در واقع یک سرمایه گذاری اقتصادی است، زیرا دستگاه های تصفیه آب تایوانی بسیار مقرون به صرفه هستند و به شما در صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست کمک می کنند.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند.

منبع مطلب : لینک منابع دانش دستگاه تصفیه آب

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانید لینک: دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts