رفع تشنگی و مصرف آب آشامیدنی

رفع تشنگی و مصرف آب آشامیدنی

آیا فقط برای رفع تشنگی باید آب خورد؟

رفع تشنگی و مصرف آب آشامیدنی: به طور کلی توافق بر این است که نوشیدن هشت لیوان آب در روز مقدار بهینه این مایع است، اما بسیاری از افراد پایبندی به این برنامه را دشوار یا غیرممکن می دانند. اکنون، یک مطالعه جدید نشان داده است که مکانیسم بلع بدن ما را از نوشیدن مایعات بیش از حد در زمانی که تشنه نیستیم، باز می دارد.

با توجه به اینکه میزان آب موجود در بدن انسان حدود 60 درصد وزن بدن او است، آب برای سلامتی انسان حیاتی است و جای تعجب نیست که برای بهبود عملکرد انسان، آب کافی بنوشد و دچار کم آبی نشود.

روزانه چقدر آب نیاز داریم؟

در حالی که ممکن است شنیده باشید که 8 لیوان آب در روز کافی است، که به عنوان “قانون 8 در 8” شناخته می شود، هیچ مدرک علمی برای تعیین دقیق میزان آب نوشیدن در طول روز وجود ندارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده تا به امروز، موسسه پزشکی (IOM) توصیه می کند که زنان باید حدود 2.2 لیتر آب در روز (حدود 9 فنجان) مصرف کنند، در حالی که مردان باید حدود 3 لیتر آب کل مصرف کنند. هر روز (حدود 13 لیوان) آب بنوشید.

با این حال، برخلاف این توصیه‌ها و به اصطلاح قانون ۸×۸، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مکانیسم بدن این است که در صورت نوشیدن بیش از حد آب، واکنش نشان دهد، بنابراین فقط زمانی که آب می‌نوشید، باید آب بنوشید. تشنه

مایکل فارل یکی از نویسندگان این مطالعه از موسسه اکتشافات زیست پزشکی در دانشگاه موناش استرالیا و همکارانش یافته های خود را در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر کردند.

غلبه بر مشکلات بلع آب در قسمت قدامی راست مغز

برای این مطالعه، تیم چند شرکت کننده را انتخاب کرد و از آنها خواست بلافاصله پس از ورزش، زمانی که تشنه بودند و بعداً در روز، زمانی که تشنه نبودند، مقدار زیادی آب بنوشند. در هر مورد، محققان از شرکت کنندگان خواستند تا میزان دشواری بلع آب را ارزیابی کنند.

در مقایسه با نوشیدن آب بلافاصله بعد از ورزش، شرکت کنندگان دریافتند که نوشیدن آب در زمانی که تشنه نبودند سه برابر سخت تر از زمانی که تشنه بودند.

فارل می‌گوید: «اینجا بود که متوجه شدیم حتی اگر تشنه نباشید، نوشیدن آب زیاد می‌تواند بلع را دشوار کند و در نهایت نسبت به آب آشامیدنی مقاوم می‌شوید». در واقع، پس از نوشیدن آب کافی، قورت دادن به مقدار آب واکنش بیشتری نشان می داد.

در این بررسی و مطالعه، MRI بر روی شرکت‌کنندگان در حین نوشیدن آب برای اندازه‌گیری فعالیت مغز قبل از بلع در هر شرایطی انجام شد.

آنها دریافتند که نواحی خاصی از لوب پیشانی راست مغز در هنگام نوشیدن و بلعیدن آب بیش از هر جای دیگری فعال و درگیر هستند، که نشان می دهد این ناحیه مغز به جای اینکه اجازه مصرف بیشتر به آن بدهد، بر مقاومت خود در برابر نوشیدن آب غلبه کرده است.

هنگام تشنگی آب بنوشید رفع تشنگی

فارل و تیمش تاکید می کنند که نوشیدن بیش از حد آب می تواند آسیب قابل توجهی به سلامت جسمانی وارد کند، مانند هیپوناترمی زمانی که سطح سدیم خون به طور غیر طبیعی پایین است.

فارل می‌گوید: «بسیاری از اوقات به ورزشکاران، به‌ویژه دوندگان ماراتن، گفته می‌شود که برای انرژی بیشتر آب بیشتری بنوشند و این باعث مرگ آنها می‌شود.

محققان می‌گویند که یافته‌های آنها نشان می‌دهد که وقتی نوبت به نوشیدن آب می‌رسد، بهترین راه برای استفاده حداکثری از آن گوش دادن به نیازهای بدن برای حفظ تناسب اندام است.

با این حال، تیمی که این بررسی را انجام می‌دهد تاکید می‌کند که آب آشامیدنی برای سلامت انسان حیاتی است و گروه‌های خاصی مانند سالمندان به دلیل شرایط پزشکی آب کافی مصرف نمی‌کنند که می‌تواند برای آنها خطرناک باشد.

سیستم تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند

بهترین راه برای مصرف آب کافی و رفع تشنگی

همانطور که اشاره کردیم، افراد باید میزان آب مصرفی خود را بر اساس جثه و اندازه خود تعیین کنند. افراد مسن کمتر احساس تشنگی می کنند و بنابراین در طول روز آب کمتری می نوشند، بنابراین باید به آنها یادآوری کرد که آب بنوشند. در این مطالعه متوجه شدیم که وقتی تشنه هستید برای تامین آب می روید، اما اگر بعداً احساس تشنگی کردید، برنامه ریزی کنید که به اندازه نیازتان آب بنوشید و یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا نیازهای روزانه بدنتان را برطرف کنید.

برای اطمینان از آبی که در خانه استفاده می کنید، حتما از دستگاه تصفیه آب برای تصفیه آب از ناخالصی ها و ذرات استفاده کنید. البته هر دستگاهی بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نیست و قبل از خرید دستگاه مناسب برای منزل خود باید در مورد دستگاه های مختلف تحقیق کنید.

امروزه با توجه به جمعیت زیاد، تخریب محیط زیست، آلودگی آب و هوا، نیاز بیشتری به دستگاه تصفیه آب خانگی داریم، زیرا هر آنچه گفته شد روی آب های سطحی و آب لوله کشی تاثیر می گذارد. بنابراین، تجهیزات تصفیه آب برای دستیابی به اثرات تصفیه آب با کیفیت به فیلترهایی با کارایی متفاوت نیاز دارند.

منبع مطلب : لینک منابع دانش دستگاه تصفیه آب

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانید لینک: دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts